Sunday, April 10, 2011

Punca Pertemuan Kali Ke 2 Ditolak.....

Salam sejahtera buat pembaca semua. Saya harap anda semua sihat2 hendaknya.

Diatas permintaan beberapa subscriber sy, so pada kali ini saya ingin bercerita sikit tentang topik "Punca Pertemuan Kali Ke 2 Ditolak".

Diharapkan topik ini dapat membantu anda jua....


Segalanya nampak baik pada pertemuan pertama. Dia nampak bahagia, tersenyum malah anda berbual banyak perkara bersamanya. Malahan dalam pertemuan pertama itu, anda berasa mahu mendekatinya dengan lebih lanjut.

Namun bila anda cuba mengatur pertemuan kali kedua, pelbagai alasan diberikannya. Antaranya keletihan, banyak kerja dan gayanya seperti mahu menolak ajakan tersebut tanpa anda mengetahui sebabnya. Mengapa ini terjadi?

Sebagai lelaki ada beberapa perkara yang harus anda selidiki iaitu bertanya kepada kawan-kawan, apakah cara terbaik menawan hati wanita, bertanya terus kepada pasangan mengapa dia menolak ajakan anda dan selagi anda tidak mendapat jawapannya, anda haru terus mencari.

Kata orang, pertemuan pertama adalah titik kepada mencari keserasian. Ada pasangan yang suka keluar namun bila dia merasakan bahawa tiada ciri-ciri diingini daripada pasangan tersebut, maka dengan mudah dia menolak ajakan kedua. Sebagai lelaki anda harus tahu mengapa ia berlaku agar perkara ini tidak berulang.


1. Cari punca moodnya berubah

Tentu saja anda tercari-cari jawapan di sebalik dia berubah. Langkah pertama, hubungilah kawan-kawannya yang anda kenali. Melalui kawan, anda akan dapat sikit jawapan tentang dirinya, apa yang disukai atau tidak.

Apa yang boleh membuatkan mood si dia berubah dan sebagainya. Jika anda sudah mendapatkan jawapannya, agak mudah untuk anda mengatur pertemuan kali kedua dan cara-caranya untuk mengajaknya keluar.


2. Hentikan spekulasi

Jawapan tidak akan dapat dicari selagi timbulnya spekulasi. Berbagai-bagai cerita dan versi boleh anda dengan tetapi akhirnya anda harus mencari berita yang betul agar kebenara tercapai. Jika si dia tidak mahu keluar dan anda mendapat pelbagai cerita, jangan terlalu mudah percaya.

Mungkin dia benar-benar sibuk dan kepenatan dan mungkin di masa depan baru dia mahu keluar bersama anda lagi. Anda tidak harus berhenti berusaha melainkan dia sudah memberi kata putus bahawa dia sudah tidak mahu keluar lagi dengan anda.

Jangan sesekali mendesaknya kerana mood seseorang sentiasa berubah-rubah. Desakan adalah satu paksaan dan ramai orang tidak menyukainya. Biarlah masa yang menentukan hubungan anda dan dia. Jika ada jodoh, ada lah....


3. Keluar dari ZON


Sebagai lelaki, tentu sahaja anda berasa tercabar jika perempuan menolak ajakan anda rite? Namun anda juga harus kreatif dan berusaha bagaimana mahu keluar dari zon kebiasaan. Maksudnya adalah jika dia tidak menjawab panggilan anda, anda boleh menunggunya di pejabat dengan sejambak bunga.

Anda juga boleh menantinya di rumah atau berpakatlah dengan kawan-kawan yang selalu keluar dengannya untuk turut serta dalam perjumpaan dengannya. Apa yang penting, anda harus berusaha untuk memikat hatinya jika anda benar-benar menyukainya. Jangan berputus asa kerana anda akan kelihatan lemah di matanya jika anda tidak berusaha.

Hati wanita umpama kerak nasi. Nampak keras tetapi sebenarnya sangat lembut didalam. Kalau kena dengan pujuk rayunya, tidak mustahil dia akan keluar lagi bersama anda. Malah tidak mustahil juga suatu hari nanti, anda akan bersanding berdua dengannya di atas pelamin huhuhu.


4. Penuh kejutan

Wanita biasanya kalah dengan lelaki yang romantis yang selalu memberikannya hadiah. Jadi kalu anda mahu menawan hati wanita, anda juga harus melakukan pelbagai kejutan buatnya. Hadiah tidak semestinya bersifat mahal, tetapi cukup dengan anda menghantar kad ucapan penuh romantis kepadanya. Curahkan isi hati anda kepadanya. Nyatakan sebab-sebab anda mahu mendekatinya sekaligus memiliki hatinya. Jika kali pertama tidak berjaya, jangan sesekali anda berputus asa. Sebaliknya berusaha dan terus berusaha kerana wanita memang kalah dengan pujuk rayu lelaki.

5. Teruskan tindakan

Jika anda sudah berjaya memiliki hatinya, tunjukkan bahawa anda serius dengan dirinya. Tunjukkan kasih sayang dan kesetiaan anda. Sekiranya anda berasa sangat serasi, maka teruskan dengan tindakan masuk meminang dan melangsungkan perkahwinan dengan seberapa segera.

Wanita biasanya berasa sangat terharu jika lelaki menunjukkan kesungguhan dan sanggup menjaga mereka sehingga ke akhir hayat. Bagi wanita, perkahwinan adalah satu jaminan kehidupan dan anda tidak harus mengkhianatinya.

Sekian......

0 comments:

Post a Comment